Talerz z barwnego szklanego alabastru o koronkowym obrzeżu Ten niezwykle dekoracyjny talerz został wykonany ze szkła trzywarstwowego lecz dwubarwnego. Warstwy szkła to:
przezroczysto-bezbarwne, przejrzysto-jasnoniebieskie i przejrzysto-białawe. Ręcznie uformowano go hutniczo
na gorąco poprzez powlekanie z zewnątrz, rozdmuchanie i roztoczenie.
Szklane cegły o podwyższonej wytrzymałości mechanicznej Cegły szklane są interesującą alternatywą dla powszechnie stosowanych luksferów.
Te monolityczne, proste w formie odlewy ze szkła mogą być wykorzystywane zarówno
we wnętrzu, jak i na zewnątrz budynku.Umożliwiają skuteczne doświetlenie
pomieszczenia światłem dziennym, mogą także być elementem dekoracyjny przegrody, bądź
tworzyć całą ściankę działową.
.
Stan prawny i wymogi bezpieczeństwa dla ceramiki mającej kontakt z żywnością Zanim żywność zostanie spożyta, ma kontakt z wieloma materiałami i wyrobami w trakcie produkcji, przetwarzania, przechowywania, przygotowania oraz serwowania. Te ostatnie, z którymi wszyscy mamy do czynienia, to sztućce oraz naczynia stołowe, w tym naczynia ceramiczne.
Ceramiczne kamee inkrustowane w szkle Ceramiczne kamee wtopione w masę szklaną to niewielkie zabytki sztuki zdobniczej, które zasługują na szczególną uwagę ze względu na wysokie walory artystyczne i technologiczne. Są one przykładem niezwykłych umiejętności szklarzy i ceramików, wysokiego poziomu eksperymentów technicznych przełomu XVIII i XIX w.
10-lecie działalności Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie W czerwcu 2022 r. minęło 10 lat od chwili, gdy Centrum Dziedzictwa Szkła rozpoczęło działalność, otwierając drzwi dla zwiedzających. Dzięki niemu Krosno stało się unikatowym miastem tematycznym, w którym szkło obecne jest nie tylko w wydzielonej przestrzeni CDS, ale również w innych punktach miasta, nie tylko jako zakłady hutnictwa szkła, ale także jako szklane instalacje i rzeźby.
.
Ankieta Korzystając z prostego i łatwego w użyciu narzędzia badawczego, jakim jest
ankieta, chcielibyśmy zachęcić Państwa do podzielenia się z redakcją opiniami
na temat naszego kwartalnika. Pomogą nam one udoskonalić magazyn oraz wzmocnić
jego rynkową pozycję jako czasopisma opiniotwórczego i godnego zaufania.
Każdy głos się liczy.
Festiwal Sztuki Szkła w Seattle Jedyny festiwal sztuki szklarskiej na Pacific Northwest (pónoco-
-zachodni obszar Stanów Zjednoczonych leżący nad Pacyfikiem)
powrócił po raz trzeci, gromadząc blisko sześćdziesiąt lokalnych
artystów, którzy świętowali w cenionym w kraju centrum sztuki.
.
Całokształtna patera Patera ze szkła dwuwarstwowego, bezbarwno-
jasnoczerwonego. Tuż pod kulą wieńczącą
uchwyt patery dobrze widać obie warstwy
szkła. Uformowana ręcznie hutniczo na gorąco
wydmuchami i kształtowaniem (rozcięcie
i roztoczenie), ozdobiona ręcznie szlifiersko
na zimno, kuglerskim rzeźbieniem wgłębnym.
Obiekt dekoracyjny, mógł służyć także
jako wyjątkowo efektowny pojemnik na owoce
lub słodycze.
Ceramika współczesna: forma przez ogień Elementarna alchemia gliny wykopanej z ziemi, uformowanej
ręcznie, przemienionej przez ogień, była źródłem inspiracji dla
czołowych i wschodzących brytyjskich ceramików.
.
Kobieca kooperatywa ceramiczna Początki pracowni to była totalna partyzantka. Przyjeżdżałam ze swoimi narzędziami i materiałami. Prace schły na szafkach, a prace do wypału woziłam do swojego pieca. Miało to swój urok Teraz jest inaczej.
Mazowieckie Huty Leśne Szkła Gospodarczego - Huta Wręcka Według Regestrów diecezjów Franciszka Czaykowskiego w latach 1783–1784 wsie Wręcza i Wręcza Szlachecka w parafii mszczonowskiej były własnością Dłużewskiego, a następnie Tomasza Nowowiejskiego (1740–1803), łowczego ziemi wyszogrodzkiej.
Glass Vision on-line Spotykamy się z dr Agnieszką Leśniak-Banasiak inicjatorką projektu Glass Vision on-line
Forglass – postęp dzięki technologii Podczas gdy dookoła słyszymy złe wiadomości o ekonomii, która kuleje w związku z pandemią, niektóre firmy nie tylko doskonale adaptują się do nowej rzeczywistości, ale wręcz świetnie sobie z nią radzą i pozytywnie wykorzystują nowe możliwości do rozwoju firmy i jej pracowników.
.
Struktura i światło w ceramicznej rzeźbie wielkoformatowej Jolanty Hermy - Pasińskiej W poszukiwaniu własnej formy wyrazu artystycznego Jolanta Herma - Pasińska czerpie z nabytej wiedzy pogłębionej wieloletnim doświadczeniem w pracy ceramika. Chętnie sięga do rodzinnego rzemiosła, stolarskich tradycji toczenia przez dziadka małych, centrycznych form w drewnie, które przejawiają się w strukturze jej ceramiki użytkowej a także rzeźb.
Pragnę zachować zdolność realizacji pomysłów, które ciągle rodzą się w mojej głowie Współczesny ceramik musi mieć twórczy umysł aby mógł w pełni czerpać z korzyści oferowanych mu przez dzisiejszą wiedzę z zakresu chemii oraz fizyki. Konkluzją moich badań jest stwierdzenie, że poglądy elit, także artystycznych oraz prawodawstwo polskie dotyczące sztuki ceramiki, w stosunku do aktualnego jej stanu spóźniają się o cały wiek.
.