Nasze tematy

Artykuły

Głos polskiego szkła w Wenecji

Jarosław Kozioł

Mimo delikatnego dźwięku polskie szkło rozbrzmiało donośnym głosem podczas tegorocznego festiwalu The Venice Glass Week. Niecodzienna propozycja Związku Artystów Szkła spotkała się z dużym zainteresowaniem, wieloma pozytywnymi recenzjami oraz uznaniem ze strony organizatorów festiwalu.

Wenecki Tydzień Szkła słynie ze wspaniałych wystaw, pokazów formowania szkła i wykładów. Pojawienie się tam performance’u jako formy artystycznego wyrazu okazało się niemałym zaskoczeniem oraz pewnym novum, wykraczającym poza ramy tradycyjnego rzemiosła. Glass and Voice to spektakl, w którym granice pomiędzy poszczególnymi dziedzinami sztuki zostały zatarte. Ruch, gest, muzyka i szklane rzeźby wydające z siebie subtelne dźwięki, stworzyły razem harmonijną całość, pobudzającą wiele zmysłów. Sześciu artystów, sześć osobowości, sześć odmiennych postaw twórczych połączyło się, aby pokazać siłę płynącą ze współpracy. Była to opowieść o powstawaniu, przekazywaniu i przemijaniu idei, opowieść o nieustającej transformacji na wielu poziomach, od globalnego, odległych od siebie czasów i przestrzeni, po indywidualny, wewnętrzny każdego człowieka.

Cały artykuł dostępny w nr 4/2023 "Szkła i ceramiki". Zamów już teraz

Wróć
W najnowszym numerze
4 / 2024
linia Szklany świat Petera Bremersa - wywiad
linia „Świat opisuję poprzez sztukę”. Profesor Przemysław Lasak
linia Powstające w płomieniu. Szkło Katarzyny Krej
linia Wywiad z hiszpańskim ceramikiem Alberto Bustosem
linia Romana Kaszczyc z Barlinka – ceramiczka i malarka
linia Delft. Błękit na każdym kroku
linia Gdańska Grupa Ceramiczna Nie/Wypaleni
linia Miasteczko glinianych ptaszków
linia Solo i w duecie. Wielogłos artystycznych postaw
linia Master class. Od eksperymentu do patentu: Moja droga do innowacji w sztuce witrażu
więcej
  linia Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o aktualnych wydarzeniach i artykułach? Zapisz się do newsletter.

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję: Polityka prywatności