W artykule przyjrzymy się roli szkła jako medium w sztukach plastycznych, a nie jako forma rzemiosła. Artykuł zawiera krótką historię szkła jako medium sztuki, opisuje rozwój technologii szkła i jego zastosowanie w dziedzinie sztuk pięknych. Porusza kwestię odrębności szkła jako materiału rzeźbiarskiego ze względu na jego właściwości optyczne i przezroczystość. Nieodłączne cechy szkła stwarzają wyjątkową możliwość wykorzystania przestrzeni zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz bryły obiektu. Artykuł ten ponadto ukazuje znaczenie konkretnych osób, w szczególności Adriano Berengo, w promocji szkła jako medium sztuki. Berengo wyróżnia się w promowaniu szkła w sztukach pięknych i szczególnie skutecznie zachęca znanych artystów do eksperymentowania z nim jako medium. W artykule omówiono wpływ jego wysiłków na rzecz nawiązania współpracy z wielkimi nazwiskami z całego świata, od Ai Weiweia a po Tony’ego Cragga i od Jaume Plensa po Césara, które przewinęły się przez pracownię Adriano Berengo.
PEŁNA WERSJA ARTYKUŁU DO POBRANIA |