Rok 2024 jest bardzo hojny dla miłośników XVIII-wiecznej porcelany z Królewskiej Manufaktury Porcelany w Miśni. W lutym b.r. został otwarty Gabinet Porcelany w Zamku Królewskim na Wawelu, w kwietniu Galeria Porcelany w Zamku Królewskim w Warszawie (piszemy o nich w artykule „Gabinety porcelanowe. Historia i teraźniejszość” na str. 62), a już w maju Zamek Królewski na Wawelu zaprosił pasjonatów „białego złota” na wystawę Wspaniałość rokoka. Miśnieńskie figurki porcelanowe Johanna Joachima Kaendlera.
Podczas konferencji prasowej dla mediów padło zdanie, że jest to wystawa niezwykła i nie ma w tym stwierdzeniu ani przesady, ani kokieterii. Lekkość, elegancja, wyrafinowanie, bogactwo form, mistrzostwo wykonania – to cechy charakterystyczne dla stylu rokoko. Tego wszystkiego doświadczą odwiedzający wystawę. Ekspozycja na Wawelu została zorganizowana dzięki życzliwości właściciela monachijskiej galerii Röbbig München, Alfreda Reyesa a prezentowane porcelanowe rzeźby zostały wypożyczone z kilku wyśmienitych, prywatnych kolekcji europejskich, zwykle nieudostępnianych. Wystawa jest więc wspaniałą okazją podziwiania ponad 230 obiektów najsłynniejszego modelera miśnieńskiego, których próżno szukać w muzealnych zbiorach. Ekspozycja w Sali Kolumnowej zachwyca rozmachem aranżacyjnym. Autorami projektu są Pier Luigi Pizzi – światowej sławy artysta z Włoch, reżyser operowy, projektant kostiumów teatralnych, m.in. dla La Scali oraz Massimo Pizzi Gasparon Contarini – architekt, scenograf, reżyser światła i reżyser operowy.
Centralnym elementem wystawy jest imponująca królewska waza z dekoracją kalinową – jedno z największych naczyń wykonanych w Miśni. Projekt miał być prezentem dla króla Francji Ludwika XV od Augusta III Sasa.