Celem Łódź Design Festival jest upowszechnianie dobrego polskiego wzornictwa, promowanie biznesu oraz rodzimych projektantów. Must Have wyrobił sobie markę – jest unikalną rekomendacją dla konsumentów i jednocześnie najbardziej medialnym wydarzeniem w branży. Nic dziwnego, że polskie marki i projektanci tak chętnie się wysyłają swoje prace na ten konkurs.
„Ten plebiscyt to dla nas wyjątkowe zobowiązanie i odpowiedzialność. A towarzysząca mu wystawa to swego rodzaju rekomendacja konsumencka. Przy wyborze finałowych projektów próbujemy odejść od idei związanych z doskonałością produktu widzianego tylko przez pryzmat prawidłowego projektowania.Wspólnie z radą ekspertów wskazujemy raczej przedmioty będące obiektem pożądania współczesnych konsumentów, które odpowiadają na ich różnorodne potrzeby” – mówi Michał Piernikowski, dyrektor łódzkiego festiwalu.
Do tegorocznej edycji zgłoszonych zostało aż 425 produktów, spośród których 76 wyróżniono znakiem jakości Must Have. Wśród nagrodzonych produktów znalazły się m.in. meble, ubrania, torebki, gry, książki, a także ceramika stołowa, szkło i lustra. Wyróżnienia przyznała Rada Ekspertów, w skład której weszli: Anna Grużewska, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Dominika Olszyna, Magda Świć i Paweł Rafa, Agnieszka Polkowska, Michał Mazur, Diana Nachiło, Iwona Ławecka-Marczewska, Zbigniew Maćków, Hanna Rydlewska, Monika Pągowska i Tomasz Pągowski, Katarzyna Księżopolska, Kamil Białas, Agata Szydłowska, Szymon Hanczar oraz Michał Piernikowski. Wyniki plebiscytu ogłoszono podczas majowej gali finałowej 16. edycji Łódź Design Festival.