Od 18 października do 6 listopada 2022 r. w ramach wydarzenia odbywały się pokazy formowania szkła w ogniu palnika artystów w Pracowni Witrażu i Szkła Artystycznego Wydziału Sztuk Pięknych UMK – Moniki Chmarzyńskiej, Jarosława Krajnika, Piotra Leszczyńskiego, Kamili Mróz, Adama Nowaka i Przemysława Tryca.
Podczas otwartych spotkań można było przyjrzeć się, jak powstają prace w szkle borowokrzemowym (technicznym), sodowym oraz jak przygotowuje się obiekty ze szklanych rur do wypełnienia plazmą lub gazem (neony). Pojawił się wątek ekologiczny — artyści dali nowe życie, oczywiście artystyczne, butelkom po alkoholu. Rezultaty były zaskakujące. Festiwalowi towarzyszyły wystawy, w tym m.in. „Prezentacje” Związku Artystów Szkła w Centrum Kultury i Sztuki „Od Nowa”, na której można było podziwiać prace kilkunastu artystów – Aleksandry Kujawskiej, Małgorzaty Dajewskiej, Andrzeja Kałuckiego, Katarzyny Krej, Katarzyny Gemborys, Magdy Kuźniarz, Natalii Dzidowskiej, Kamili Mróz, Marzeny Wilk, Natalii Komorowskiej, Jarosława Kozioła, Joanny Muzyki, Adama Włodarczyka oraz specjalnego gościa z Czech – Ricardo Hoineffa, laureata przeglądu New Glass Review 2022 organizowango przez The Corning Museum of Glass. Podczas wydarzenia podwoje dla zwiedzających otworzyła Pracownia Witrażu i Szkła Artystycznego Wydziału UMK, w której można było poznać skomplikowaną technikę renowacji witraży prezentowaną przez Adama Kaźmierczaka oraz posłuchać wykładu prof. Andrzeja Kałuckiego o historii Pracowni Witrażu Przestrzeń w pracowni dopełniała wystawa studentów malarstwa i konserwacji dzieł sztuki, na której mieli oni możliwość zaprezentowania swoich prac w technice witrażu klasycznego i szkła termoformowanego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się prace Marzeny Wilk, tegorocznej stypendystki Prezydenta Miasta Torunia, która za pomocą pieca elektrycznego prezentowała techniki termoformowania metalu i tlenków w powierzchnię szkła. Festiwal był nie tylko przeglądem osiągnięć twórców szkła artystycznego w Polsce i przypomnieniem prac wystawianych na wielu międzynarodowych wystawach sztuki, w tym The Venice Glass Weeks, ale także pokazem możliwości i różnych technik, jakie stosowane są obecnie w sztuce europejskiej. Nawiązaniem do tradycji był z kolei wybór miejsca historycznie związanego ze szkłem. Toruń potwierdził, że nadal jest ważnym punktem na szklanej mapie Polski.