Nasze tematy

Artykuły

Malowanie witraża klasycznego. Odcinek 51. Budujemy piec do wypału malatury. Cz. 1

Andrzej Bochacz

Tworzenie witraży klasycznych to zajęcie, które łączy pasje artystyczne z umiejętnościami technicznymi. Aby uzyskać efekt końcowy, po nałożeniu malatury konieczne jest jej wypalenie. W ten sposób farby łączą się ze szklanym podłożem i są bardzo trwałe oraz niezwykle trudne do usunięcia. Poważnym ograniczeniem wypału malatury jest konieczność stosowania bardzo drogich pieców.

W najbliższych trzech odcinkach poradnika zaprezentuję, jak przy okazji zjazdu easyArt w sierpniu br., wykonano piec o pojemności 50 l. Nie bez znaczenia było założenie wstępne – łączny koszt materiałów nie mógł przekroczyć 3000 zł...

 

Cały artykuł dostępny w nr 4/2023 "Szkła i ceramiki". Zamów już teraz

 

Wróć
W najnowszym numerze
4 / 2024
linia Szklany świat Petera Bremersa - wywiad
linia „Świat opisuję poprzez sztukę”. Profesor Przemysław Lasak
linia Powstające w płomieniu. Szkło Katarzyny Krej
linia Wywiad z hiszpańskim ceramikiem Alberto Bustosem
linia Romana Kaszczyc z Barlinka – ceramiczka i malarka
linia Delft. Błękit na każdym kroku
linia Gdańska Grupa Ceramiczna Nie/Wypaleni
linia Miasteczko glinianych ptaszków
linia Solo i w duecie. Wielogłos artystycznych postaw
linia Master class. Od eksperymentu do patentu: Moja droga do innowacji w sztuce witrażu
więcej
  linia Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o aktualnych wydarzeniach i artykułach? Zapisz się do newsletter.

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję: Polityka prywatności